Menu Navigasi
Senarai Artikel Penyelidikan Tindakan Oleh Pelajar Pengajian Bahasa Cina Tahun 2012
23 Sep 2017
  1. 手指近而�离字,增�字�得以治
    Keberkesanan Kaedah Finger Reading dalam Mengatasi Masalah Disleksia di Kalangan Kanak-kanak
    (冯爱� Fung Oi Ping)
  2. 添�加�,结出好�
    Kesan Kaedah Memanjangkan Ayat dalam Meningkatkan Kemahiran Bina Ayat Murid
    (��汉 Jackson Lee Chieh Han)
  3. 一�慧眼,巧写我�
    Kesan Penggunaan Kaedah Kemahiran Memerhati Gambar Terhadap Murid Tahun Tiga dalam Penulisan Ayat Bahasa Cina
    (丘美美 Ku Mui Mui)
  4. 在朗读中比较,在比较中�现
    Penggunaan Kaedah Perbandingan untuk Kesan P&P Penggunaan Tanda Baca Murid Tahun 3
    (沈�怡 Felicia Sim Chin Yi)
  5. 走进图画世界,写出璀璨生活
    Kesan Penggunaan Teknologi Maklumat dan Komunikasi dalam Pengajaran dan Pembelajaran Penulisan Bergambar untuk Murid Tahun Tiga
    (马�文 Fiona Mah Siao Wen)
  6. 方框斜线,端正字形
    Kesan Penggunaan Ruangan “Mi Zi Ge� dalam Memperbaiki Penulisan Aksara Bahasa Cina Murid Tahun Tiga
    (郑宗富 Frederick Tang Chung Fu)
  7. 画在笔�,文�图走
    Kesan Penggunaan Peta Konsep untuk Meningkatkan Kemahiran Menulis Karangan Bahasa Cina Murid Tahun Empat
    (罗文标 Loh Boon Piaw)
  8. 化�为动,快�识字
    Kesan Penggunaan Kaedah Visual bagi Merangsang Minat Murid Tahun Tiga dalam Mengenali Aksara Bahasa Cina
    (�芳莹 Sharley Ngu Huong Yiing)
  9. 情境导趣,以趣激学
    Kesan Penggunaan Kaedah Konteksual Terhadap Murid Tahun Empat dalam Merangsangkan Minat Murid Semasa Kelas Kefahaman Petikan
    (沈筱铃 Sim Siew Ling)
  10. 情境表演法对四年级学生在�解童�故事的功效
    Kesan Penggunaan Kaedah Lakonan Terhadap Murid Tahun Empat dalam Memahami Cerita Dongeng
    (陈巧云 Ting Kiew Hung)

  11. 探讨“贴�翻字�游��对�高学习障�生识字�效
    Kesan Penggunaan “Permainan Menampal, Menerbalik Kad Kosa Kata� Terhadap Murid Pembelajaran Kurang Upaya dalam Mempelajari Aksara Bahasa Cina
    (黄育全 Wong Ik Chuo)
  12. �侪互评法对��学生写作上语言文字的�用的功效
    Kesan Penggunaan “Peer Evaluation� dalam Meningkatkan Kemahiran Gunaan Bahasa dalam Penulisan Karangan Bahasa Cina
    (��� Yik Ong Sii)
  13. 声韵紧相连,呼出标准音
    Kesan Penggunaan Direct Reading dalam Menangani Masalah Fonetik Retroflex dan Flat Tongue
    (�镇麒 Yong Zhen Qi)
  14. 一起手牵手,勇敢大声说
    Keberkesanan Kaedah Pembelajaran Koperatif Jigsaw Terhadap Menceritakan Semula
    (刘锦婷 Agnes Lau Kim Din)
  15. 探讨�用图表法对于三年级学生�解课文的效果
    Kesan Penggunaan Kaedah “Jadual� Terhadap Murid Tahun Tiga dalam Pemahaman Teks
    (朱少强 Chee Seow Kiong)
  16. 朗读对学生�解能力的功效
    Keberkesanan Kemahiran Membaca Mekanis Terhadap Pemahaman Teks
    (黄� Doris Wong Ping)
  17. 互动�作文评改对��五年级学生评改作文的功效
    Penggunaan Kaedah Penilaian Interaktif dalam Meransang Penyemakan Semula Karangan Murid Tahun Lima
    (刘莉莉 Lau Lee Lee)
  18. 情境作文教学法对指导四年级生写作文的功效
    Kesan Penggunaan Kaedah Konteksual Terhadap Kemahiran Mengarang Murid Tahun Empat
    (刘�誉 Lau Ung Yuh)
  19. 探讨看图作文对��学生写作的功效
    Kesan Penggunaan Mengarang Berpandukan Gambar dalam Meningkatkan Kemahiran Menulis Karangan
    (�玉� Lee Ngiik Ting)
Hak Cipta © rkho, IPGKBL 2012