|
Objektif |
Seminar kebangsaan ini membolehkan delegasi:
- memperoleh dan bertukar pengetahuan, kemahiran dan nilai berkaitan dengan perkaedahan dalam penyelidikan pendidikan;
- meningkatkan kualiti pengajaran, pembelajaran dan pelaksanaan penyelidikan pendidikan khususnya dari segi perkaedahan;
- membangunkan kaedah yang sesuai serta 'rigour' bagi melaksanakan sesuatu penyelidikan pendidikan; dan
- mewujudkan jaringan kolaborasi serta membentuk 'smart partnership' tentang kaedah kajian dalam pendidikan.
|
Tema |
Ke arah memantapkan metodologi dalam penyelidikan pendidikan
(Pursuing methodological rigour in educational research) |
Sub tema: |
- Penyelidikan tindakan
- Penyelidikan dalam bilik darjah
- Penyelidikan pendidikan
- Penyelidikan gunaan
- Penilaian program
- Penyelidikan jenis gabungan kaedah
- Kaedah penyelidikan kualitatif
- Kaedah penyelidikan kuantitatif
- Reka bentuk penyelidikan pendidikan
- Penilaian dalam penyelidikan
- Pengajaran kaedah kajian
- Penggunaan teknologi dan media sosial dalam penyelidikan
- Penyelidikan teknologi dalam pendidikan
- Inovasi dalam penyelidikan pendidikan
- Penyelidikan jenis 'multiculturalism'
- Penyelidikan dalam komuniti pribumi
- Penyelidikan dalam bidang pendidikan seperti pendidikan khas, prasekolah, pendidikan rendah, pengajian tinggi, psikologi, sosiologi, bimbingan dan kaunseling, pendidikan jasmani dan pengurusan sukan
- Statistik dalam penyelidikan pendidikan
- Penyelidikan dalam alat penilaian dan pentaksiran
- Projek penyelidikan akademik / ilmiah
- Program penyelidikan secara usahasama
- Penyelidikan secara kolaboratif
- Pusat-pusat penyelidikan
- Hubungan penyelidikan dan pendidikan
- Pengurusan penyelidikan
- Cabaran semasa dalam penyelidikan pendidikan
- Etika dalam penyelidikan pendidikan
- Isu-isu dalam penyelidikan pendidikan
- Lain-lain sub tema berkaitan dengan kaedah kajian dalam pendidikan atau penyelidikan pendidikan
|
|