Menu Navigasi
Koleksi Artikel Penyelidikan Tindakan IPGKBL 2010 (Bahasa Cina Pendidikan Rendah)
23 Jul 2017
Bil.
Tajuk
Penyelidik
1.

多媒体教学在�文课堂教学上的效益
Kesan penggunaan TMK dalam pengajaran dan pembelajaran  aksara Bahasa Cina murid Tahun Tiga

钟晓芬  Saudari Chung Siau Khun
2.

“字�识字法�在�学五年级识字教学上的效果
Kesan penggunaan “Hukum Pengurusan Aksara� bagi meningkatkan pengetahuan aksara Bahasa Cina murid Tahun Lima

许美淋  Saudari Hii Mei Ling
3.

多媒体教学对四年级�文识字教学的功效
Kesan penggunaan “PowerPoint� dalam pengajaran dan pembelajaran aksara Bahasa Cina murid Tahun Empat

刘招�  Saudara Lau Diu Sin
4

“部件分��法在�学�文识字教学上的作用
Penggunaan kaedah “Analisis Komponen� dalam pengajaran dan pembelajaran aksara Bahasa Cina

俞希辉  Saudara Yii Shie Hui
5

�用字�识字法指导�学三年级学生的识字
Penggunaan “Hukum Pengurusan Aksara� untuk mengajar murid Tahun Tiga mengenali aksara Bahasa Cina

郑炜蓉  Saudari Chain Wee Yung
6.

应用田字格教学生写字
Menggunakan “Ruangan Berpetak� untuk membimbing murid Tahun Dua menulis aksara Bahasa Cina

赵廉�  Saudara Jimmy Chiew Lian Chiong
7.

�想识字,轻�学习
Kesan penggunaan imaginasi ke atas kesoronokan murid Tahun Tiga semasa belajar mengenali aksara Bahasa Cina

严樱枫  Saudari Ngieng Ing Hung
8.

诵读《三字�》创设欢愉学习气氛,让二年级学生体验识字�趣
Kesan pembacaan sajak klasik tiga aksara dalam menyediakan suasana pembelajaran yang menyeronokkan dalam kalangan murid Tahun Dua untuk mempelajari aksara Bahasa Cina

�佩佩  Saudari Yeo Pei Pei
9.

表演朗读法对于改善学生朗读能力的效果
Kesan kaedah membaca sambil berlakon dalam memperbaiki kemahiran membaca Bahasa Cina murid Tahun Empat

许慧�  Cecelia Kho Hui Chen
10.

“短语�对�学四年级学生在�文识字教学里的功效
Kesan penggunaan “Frasa Kata� terhadap murid Tahun Empat dalam mengenali aksara Bahasa Cina

詹淑媮  Saudari Ellen Cham Shwu Yuh
11.

活泼生动表演法对二年级�学朗读能力的功效
Kesan teknik berlakon terhadap kemahiran membaca teks murid Tahun Dua

林伽�  Saudari Ling Ka San
12.

“找朋��对二年级���学生在�文识字教学里的功效
Kesan penggunaan permainan “Mencari Kawan� dalam mengenali aksara Bahasa Cina murid Bumiputra Tahun Dua

黄信茹  Saudari Wong Sin Ruh
13.

�用循��进原则�指导硬笔字书写能够改善三年级学生的字体美观
Penggunaan “Kaedah Unsur Maju� untuk memperbaiki kekemasan tulisan aksara Bahasa Cina murid Tahun Tiga

刘馨徽  Saudari Law Seng Hie
14.

�用循��进原则�指导硬笔字书写能够改善�学四年级学生的字体美观
Penggunaan “Kaedah Unsur Maju� untuk memperbaiki kekemasan tulisan aksara Bahasa Cina murid Tahun Empat

�立晴  Saudari Lee Lih Chyng
15.

�用循��进原则�指导写字能够改善�学三年级学生书写硬笔字的美观
Penggunaan “Kaedah Unsur Maju� untuk memperbaiki kekemasan tulisan aksara Bahasa Cina murid Tahun Tiga

陈�� Saudari Tan Ching Ching
16.

探讨利用田字格端正学生字体的功效
Kesan penggunaan ruangan berpetak “Tian Zi Ge� berpandukan Kaedah Pembelajaran Ansur Maju untuk menambah baik penulisan murid Tahun Dua

�忠�  Saudara Ha Tiing Wei
17.

探讨利用演示文稿培养二年级学生识字兴趣的功效
Kesan penggunaan “PowerPoint� untuk memupuk minat murid Tahun Dua dalam mengenali aksara Bahasa Cina

范�伟   Saudara Huang Huat Wee
18.

探讨利用田字格改善学生字体的功效
Kesan penggunaan ruangan berpetak “Tian Zi Ge� dalam memperbaiki penulisan aksara Bahasa Cina murid Tahun Tiga

刘晓梅  Saudari  Law Siew Mei
19.

探讨利用演示文稿培养学生识字兴趣的功效。
Kesan penggunaan �Powerpoint� terhadap pemupukan minat murid Tahun Tiga dalam mengenali aksara Bahasa Cina

黄彩�  Saudari Wong Chai Ming

| Kembali |

Hak Cipta © rkho, IPGKBL 2012